Köttet ska nästan vara rått så är den som bäst.

Vilken dag.... en av dom lättaste nu så här på kvällskvisten, men dock en tuff dag ända tills nu.

upp utan väckarklocka 06.00 tagit det lugnt fram till lunch sen iväg och handla.
stadium outlet på ingelsta området i Norrköping och inhandlat, en gymboll, Handskar, strumpor och Vinter skor till Alvin.
Sen ut och gick mot Jula och vad skådar mitt norra öga, Guldwinge klubben stod utanför och visade sina hojar, vill ha hoj med... när jag fyller 50 då attan :-) sen var radioflyg klubben där med sina helikoptrar, jetplan, gyrokoptrar eller vad dom hette och visade vad do gör bäst, köra radiostyrda flygfarkoster.
In på Jula och skulle köpa nya arbetsbyxor, har kvar och har använt mina 58: or tills nu. HMMMMMMMMM
vad gör man när 54:orna känns förstora! och 52 för små :-( varför kan dom inte göra 53:or suck.

Nu till första prövningen för dagen!
iväg till candyland för inköp av halloween godis till familjen, med familjen.
Itrim och jag har kommit överrens om 15 godisar, hmmmmm nu gäller det att ta dom man gillar inget annat och inget mer.... det här var tufft, men jag kom faktiskt ut med 15 godisar varken mer eller mindre.
Första godisen i munnen och känna smaken och njuta, men gud vad gott hur ska man kjunna hålla sig lugn och inte hets äta... det här blir en utmaning.

Fortsatte inhandlingen för resten av veckan som komma skall.

Hem och började med med maten.......



Älgfile, med rotgrönsaker till mig, men ungsstekt potatis till restan av familjen, såsen blev en höstkantarell sås och sen bubbel vatten ala egen borrad brunn körd i soda stream.

Köttet ska nästan vara rått så är den som bäst.

Herregud vad gott......
Så till måndag blir det en god matlåda :-), eller man kanske ska frysa in den och njuta av den lite senare i höst, vi får se....

Nu til ldet tuffaste att fortsätta smaka av godiset man köpt, men hjärnan skriker kasta in dom, men jag tvingar mig till att smaka och njuta av dom få bitarna som gfinns kvar.... JAG VILL KASTA IN DOM I MUNNEN....
det går men om jag ska vara ärlig så skulole det nog räkt med 10 bitar, det får bli nästa helg det :-)

Nu är det dags att sova, man vet aldrig om dom ringer ut mig på jouren, så godnatt och sov gott alle samman.

// Kalle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0