Undra om jag känner igen det från någon annan dag?

Det var den helgen det!

Lugn och slappande, knappast, som vanligt. Man borde börja veta bättre.

Lördagen iväg till itrim och inhandlade mat för ett par dagar framöver.
Träffade lite snabbt min arbetskamrat som sålde på Lokus loppisen inne i Norrköping.

Sen iväg direkt till Norrköping Horse Show och dressyrgänget som behövde min hjälp att bära ut och in saker inför dressyrtävlingen. Pust och stånk, det tog på krafterna märktes att man har en viss ork sen att det tar slut ganska snabbt. Men men nu kämpoar vi på neråt i viktskalan.
Sen fick jag en placering uppe i domartornet och höll koll på att rätt ekipage var inne :-) svår uppgift :-) dubbelklicka på ekipagets namn och så var det klart :-)

Sen hem och tog det lugnt resten av kvällen eller ja kanske inte, iväg på min kusins 40 års fest men det blev ett ganska snabbt slut då vi skulle upp tidigt på söndagen med.
Lyckades hålla mig från att äta, känns helt OK numera när andra äter och gluffsar :-).
Tur att man sparat lite mat tills på kvällen.

Upp hyffsat tidigt och började dona hemma lite, inbjudan till lillkillens födelsedag den 1 Juni, inbjudningskort körde ut dom till hans förskole kompisar. sen iväg och inhandlade en ny studmatta till han. Då den vi fått har en liten reva i sig, törs inte ta några chanser.

Sen när jag var på G till Bauhause och titta lite fick jag ett smatal igen av min Anna, du måste komma hit och hjälpa till vi hinner inte med det annars, vända bilen och iväg tilll tävlingarna igen :-) Pust å stånk igen :-)
och så upp i domartornet, undra om jag känner igen det från någon annan dag :-)

Sen hem direkt och monterade upp studmattan med tillbehör och så var Alvin där inne och hoppade lite, jag var nog där inne jag med :-), länge sen man hoppade. När jag gick gymnasiet så hoppade vi varje fredag 2 timmar.
men det känndes inte som samma sak, konstigt, man tordes inte lika mycket nu som då, dubbla bakåt volter, framåtvolter m.m.

Klippte gräsmattan, fyllde på spabadet med lite vatten, in med bilbarnstolen igen och nu......nu hägrar något mjukt å skönt.... SÄNGEN :-)

God natt mina vänner.

glöm inte att snurra nötterna innan ni kramar kudden!

Min syn på LCD maten, jag äter!

En långsam dag har kommit till sitt slut och snart blir det kudden som hägrat en långstund!

En seg morgon och avslutningsdag på en bra kurs, ska bli skönt att få åka hem idag och sen koppla av och bara njuta av helgen. Men självklart så somnade man i soffan igen, undra när man ska lära sig?

Fick en bra kommentar av kurs ledaren Maths... din magra djävel :-) och tyvärr kommer jag inte ihåg namnet på en av arbetsledarna i Göteborg när jag berättade att jag tappat 17,3 kilo på 1 månad, han kom med en XXL tröja till mig och sa att den ska nog passa, med glimten i ögat :-) Sköna personer det finns :-)

Men äntligen efter 5 dagar med "Kall" mat (smoothies, chokladbars, musli yoghurt bars) så intog jag couscous provencale hemma i soffan, gud så underbart att få äta lite varm mat, måste inhandla mera chili sin carne och äta massor av varm mat :-)

Men måste säga att när svärmor och svärfar kommer hit gör ju inte saken lättare att inte trilla dit!
Nu undrar ni kanske varför när allt flytit på så här bra, men svärmor har jobbat i kök i hela sitt liv och hennes mat är helt enkel supergod, men men valet att fortsätta gå ner och att trilla dit är ett enkelt val för mig.

Jag hinner äta svärmors mat flera gånger om senare, det ser jag fram emot, ju snabbare jag kommer ner till målvikten desto snabbare får jag äta riktig mat :-)

Kan ge min syn på LCD maten, jag äter!



Strawberry/lemon smoothies = Super god
Pomegranate/raspberry = Okey men då riktigt kall.



Fruit/ Nuts bars= Den är god, känns torr trots att man tuggat ett tag, föredrar dom andra.
Musli/ Cranberries= En riktig höjdare, supergod nästan lite krämig när man tuggat ett tag.
Chocolate/ crisp= riktigt god, att choklad kan smaka så här bra, kanske lite farligt om man inte kan stå "emot"



Hot Meal Couscous= Riktigt god, mycket smak men tar lite lång tid att tilllaga börja innan du blir hungrig.
Hot Meal Chili sin carne= Himmelskt gott, går fort att tillaga, mycket smak, rekommenderas starkt.

Dom här har jag testat och måste säga att dom får ett bra och starkt betyg av mig.
Dricker inte kaffe så dom vill jag inte testa och jag är väl kanske lite insnöad, eller kanske galet att säga det nu sommartid, men varför inte äta det man tycker om och njuta av det och klara av LCD fasen galant än att känna att,  nej för attan vad dåligt och kanske riskera att "trilla dit" på en sånt simpelt val.

Nu har jag fått förfrågan att ta bilder och lägga upp på facebook, men icke, 99 kilo sen får vi se vad som händer :-)
Ni får allt ge er till tåls med bilder.

Nu har jag kommit på en nackdel med att gå ner i vikt!
eller är det en nackdel?

Alla mina kläder börjar bli förstora, vad gör man åt det?
Jo funderar kanske på att hyra en personal shopper i Stockholm, eller varför inte i London, New York det hade varit en häftig grej att göra, men det kostar för mycket antagligen, men en sån idé ska jag inte förkasta.

Nu mina "followers" är det dags att krama kudden.

Glöm inte att snurra nötterna innan ni kramar kudden.

G´natt alla where ever you are!

3 kilo dajm, 1 liten påse bilar, 2 plopp och en puma till Alvin.

Nu är jag riktigt stolt över mig och villjan att fortsätta förändra mitt levnadssätt är enorm.

Nu vill jag ner för sista gången i mitt liv.
123,3 till 106,0 kilo = 17,3 kilo på 31 dagar/ 1 månad är helt Ok :-)
Slår trippelvolter nu :-)

Fett procenten 27,2% till 20,8%
Fett massan har gått från 33,5 kilo till 22,1 kilo
"BMI" 34,5 till 29,7

och nu defentivt så har jag inget godissug alls :-) det här går som på räls YIHAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Så idag tog jag mig friheten att små fira lite :-)
Liseberg med åkband och massor av slösande på godishjul och allt... Jo ni hörde rätt godishjul :-)
Vann 3 kilo Daim, 1 liten bilpåse, 2 st. plopp och en puma till Alvin.
Allt godis får frugan och Alvin dela på :-) jag vill inget ha.



Nu kämpar jag mig vidare mot slutmålet 99 kilo, eller????
jag vet inte jag får t aett nytt beslut när jag kommer till 99 kilo, gissar att jag fortfarande har "Mage" kvar,
den vill jag ha bort......för första gången i mitt liv.

Så jag har idag ca 7 kilo kvar och det ska jag ta ner tills om 2 veckor ( hoppas jag )!

Nu blir det att åka iväg och tanka bilen inför hemresan i morgon och sen ner i bastun var mina planer.

Så nu får det bli tack och godnatt för min del.

Pulsen stiger inte, har man fått bättre flås?

Ibland blir det inte som man tänkt, eller så räcker tiden inte till.

I måndags åkte jag och Nisse ner till Göteborg för utbildning i slutkontrollant utbildning på jobbet.
Kursen började 13.00 och vi kom fram i god tid.

Kvällen kom och jag gick ner på stan från Hotellet och tränade nere på itrim Nordstan.
Fler maskiner där men försökte köra samma som i norrköping. Lite svårare att få det "rätt" på ett nytt ställe.
Men körde på lite hårdare och tittade poå pulsen, ligger på 148-152 ungefär, tycker att jag kör på hårt men pulsen stiger inte, har man fått bättre flås?

Tillbaka till hotellet, och kröp ner i sängen och åt kvällsmaten framför tv´n.

En lätt dag, men många steg blev det trots allt.

Tisdag.
Upp lite senare än hemma! och iväg till kursen.
Mycket teori och man känner sig lite däven i kroppen när man är van att röra på sig.
Lunchen tar jag tillfället i akt att promenera och samtidigt Geocacha lite.

Efter jobbet far jag upp till sn sjö och geocachar igen och är ute och rör på mig i 3,5 timmar, ca 12 tusen steg kommer jag upp i.
Tillbaka till hotellet, slut i kroppen, blöt om fötterna och slänger mig i säng och somnar med kläderna på :-)
av med dom när jag vaknar till och fortsätter att sova sen.

Onsdag!

känns skönt att sova lite längre på morgnarna.
Teorin på utbildningen är seg och jag får nästan panik av att inte få röra på mig i samma utsträckning som hemma. Cykling till jobbet å hem ca 2 mil. går på jobbet nästan 10.000 steg. pkus träning.
lite skillnad blir det nog allt.

Efter jobbet åkte jag buss ner till itrimn, lite ont i knäna, vet inte varför men jag kan tänka mig att sjöpromenade igår tog lite hårt, då det var en del klättring m.m. får hoppas att det släpper snart.

Sen ut och gick på kvällen var skönt att få röra på sig lite innan man la sig i sängen.

Men nu är det tack och godnatt iallafall.

Nordstans itrim blir mitt mål iveckan som kommer.

En underbar dag, solen skiner och det är varmt ute.
Plockade ihop studsmattan till Alvin på förmiddagen och plockade ur bilen inför avfärd i morgon.

For iväg sen och shoppade lite till Bojangles (Annas Häst), sen iväg och skulle köpa saker till studsmattan, men vi ska fundera på hur mycket han kommer att hoppa egentligen! VI ska fundera på hur vi ska göra och får köpa delarna nästa vecka istället.

Sen till bauhaus och skulle köpa vattenslag och såg att dom hade sänkt priset på gräsklipparen som jag köpt så hem snabbt och vips så hade man fått tillbaka ca 33 % på gräskliopparen och i all hast tror ni jag kom ihåg att köpa vattenslang? icke då för att jag skulle iväg och handla mat på itrim ingör Göteborgsresan! Hahahahaha, bra minne man har.
Sen hem och gjorde iordning på tomten lite och så grillning för första gången, hmmmmmmmmm svårt att motstå men tacka vet jag chili sin carne, den är guda god, tycker jag iallafall. Den räddadre mig iallafall.

Nu så får vi ta tag i saker innan avfärd till Göteborg i morgonbitti.
Ska bli roligt att komma iväg och tror faktiskt att jag ska träna 3-4 ggr när jag är där på utbildning.
Nordstans itrim kommer jag att gå till och det ska bli roligt att få bilda sig en uppfattning om andra itrimställen i Sverige.

Nu blir det att dra på för fulla muggar om jag ska hinna blki klar inför morgondagen.

Vi hörs.
G´natt å sov gott, glöm inte att snurra nötterna innan ni kramar kudden!


Jobba dig slut dag, igen!

Börjar tycka att det nästan är skönare att skriva dagen efter, men vi får se vad som händer, sker och fötter.

Igår blev en till sån där, jobba dig slut dag, men vad roligt vi hade.



Igår var det KFUM dagen i Folkparken och vi hade satt upp en slagbur som alla fick prova på att slå i som ville.
Månag ungdomar var innne och slog och redan igår kväll kom första meddelande och frågade om dom fick börja, det här kan bli intressant framöver.

Den roligaste bekräftelsen jag hittils har fått är:
- VAD HAR DU GJORT? DU HAR JU FÖRSVUNNIT, SÅ HÄR SNABBT!

Tror ni man blir ännu mera taggad att tappa dom där sista kilona?
Nu ökar vi på träningsdosen ännu mera, eller? nja jag håller mnitt tempo för att inte rasa för fort i kilo ;-)

Lite tråkigt faktiskt framöver är att jag åker till Göteborg och ska vara där i 5 dagar på utbildning, så jag missar våran träff på itim i Norrköping, men jag ska väga mig iallafall där nere på torsdag.
Träna blir nog kanske 3 ggr iallafall och sen ut och geocacha lite med :-)

Jo tillbaka till gårdagen.

Vi hade plockat ner och kört tillbaka slagburen till logementet och jag var hemma vid 17.15 in i duschen och sen iväg på ledarjippo med KFUM, var på visulaceringscenter  (stavas kanske inte så där, men ni vet nog iallafall vad jag menar). för att sen åka till Strömvillan för mat och utmärkelse till ledare, jag fick 5 års ledarutmärkelse, men jag tror dom missat 5 år så det skulle ha varit 10 istället, får kolla med dom och se hur det ser ut :-)

Hem och sen upp å lägga sig för en lite lugnare dag idag.

Men hadé bäst alla nu!

En lugn slappande dag!

Lördag morgon, var så trött igår att jag knappt kunde stå, så bloggandet får bli nu på morgonen i stället.
Trött av att inget göra på fredag, ja eller?

Få se nu, inget cyklande, inget tränande bara slappa, eller, vänta nu.....
Upp med tuppen, iväg till stallet för att hjälpa frugan med att köra 2 häster till hästkliniken i Norrköping,
tillbaka till kl. 11.30, sen in till stan och hämtade informations foldrar om hyresbostäders prova på vecka,
handlade hem, hem och fortsatte skura altanen, ut och körde undan kvistar och barr efter dom tagit bort träden, klippte gräsmattan.

hmm, en lugn slappande dag trots allt.

Fortfarande helt faschinerad av att maten är riktigt god, vill äta mer av det :-)
men ett stort glas vatten 15 min. innan jag ska äta hjälper till att få mättnadskänsla snabbt när jag intagit maten!

Vad händer i dag lördag?
Uppe med tuppen igen, och iväg till blue sox stadium aka ljudvallen på F13 för att packa ihop slagburen och upp till folkparken för KFUM dagen idag! Vi ska visa upp baseboll och softboll där!
Har ni inget för er så kom upp och prova på att slå på lite fastballs., kasta lite bollar m.m. mellan 11 - 15.00.
sen packa ihop och tillbaka till Blue Sox stadium och ställa allt tillbaka, hem och ta det lugnt till 18.30 sen in till stan igen för ledaravslutning i KFUM och dom vill att jag ska komma dit, för någonting?
Det ska bli kul, en kväll på visulaceringscentret i Norrköping.

Nu iväg och börja dagen!

hadé bäst alla nu!

Frugan undrar om jag går på något uppiggande medel!

Att det kunde vara så gott att tugga mat det är helt otroligt!
Har ätit nu, jordgubbs/ Lime smoothies, choklad baren, couscos provecale, nötter/ Frukt baren och yoghurt/ musli baren tor jag den heter, herregud vad goda dom är, nu känns det som om jag skulle kunna smälla i mig flera stycken på en rad! Men icke sa nicke! Här håller vi oss till konceptet.

Cyckling I onsdags och idag till jobbet + en massa inne i Norrköping med, nu börjar jag själv undra om allt står rätt till med mig! Tycker det går av bara farten nu, det är roligt att cykla/ motionera.
Ökar takten med cykeln och känner att jag orkar trampa på hårdare och hårdare, men det finns en nackdel med :-) jag börjar få ont i rumpoan, trots att jag har geldämpad extra sadel! Men det kanske är en bisak med resultatet jag får av allt motionerande.

Fortfarande tycker jag att styrke/ kondiotions träning i cirkeln inte känns rolig alls, hatar att köra det, men efteråt när jag väl är klar tycker jag det känns riktigt roligt och en baggis att göra, blandade känslor kanske? Tror att när jag orkar köra fullfart i cirkelpasset så kommer det att vara roligt att göra det, tror att det är en inkörningsfas faktiskt!

Idag Torsdag blev det en hel del rörelse, cykling till jobbet, cyklade och hämtade nycklar till hallen, iväg till itrim
och där blev det faktiskt ett roligt bemötande och jagkänner mig stolt att fått frågan av dom på itrim, dom undrade om jag skulle vilja hjälpa till att göra reklam till itrim! SJÄLVKLART sa jag, nu när jag vet att det här verkligen funkar så är det en självklarhet för mig att ställa upp för dom, när dom ställer upp för mig! Utan itirim i Norrköping så hade nog jag faktikst stått kvar på mina stadiga 123 kilo och varit trött, orkeslös och "Lat". Upp till Folkparken och baseboll träning med ungdomarna där även NT kom och gjorde ett reportage om oss till ung NT som kommer ut på tisdag. Sen tillbaka ner till stan för att ha styrelsemöte och förberedande inför kommande årsmöte på våran baseboll & SOftboll klubb och till sist cyklade till Åby, pust det känns bra så här efteråt.

Frugan undrar om jag går på något uppiggande medel :-)
Måste själv säga att jag känner mig i "fullfart", supertaggad, superglad/ positiv till nästan allt :-)

Om jag ska rekommendera någon att göra en viktminsknings resa så är det utan snack itrim för att få en helhets verktyg att arbeta med.

Förresten när jag kom hem ikväll så skulle vi kolla lite på tv, märkväl ordet "Skulle" jag / vi somnade i soffan och vaknade prexcis kl. 00.00

Men nu ligger jag i sängen och ska somna för natten :-)

VI HÖRS IMORGON!

Kalle.


Första dagen och en tuff dag!

Nu börjar jag bli glömsk också! Eller så är jag alldeles för trött att skriva i bloggen.
men vi kör på ett par dagar nu i den här bloggen!

I måndags var första cykeldagen till jobbet och tillbaka.
Jag ska väl inte sticka under stolen att jag blev helt slut av cyklingen till jobbet, för att inte tala om när jag skulle
tillbaka till Ridskolan där jag parkerat bilen!

Hur långt det är, 9,1 km enkel väg och tar ca 28 min enkelväg. men det ska vi försöka korta ner inom sin tid :-)

Tisdag idag alltså, inser jag redan på morgonen att det kommer att bli en tuff dag!
Cyckel till jobbet, cykel upp till folkparken och träning med ungdomarna i baseboll, sen cykel ner till itrim och ett cirkelpass och som avslutning cyckling hem.. :-) det här känns som om jag börjar komma igång med träningen på allvar nu!
och imorgon går jag över helt och hållet till lcd mat för att orka göra mer saker!

Har provat choklad bar, sin con carne, couscous och shake med jordgubb/ lime smak. att det kan vara så gott :-)
Framför allt att tugga igen :-) nu är det max 8 veckor kvar, sen börjar jag med handfasta måltider.....

nu blir det lite röjning här hemma :-)
så vi får höras inom kort igen.

/Kalle


Riddarspelen på Ekenäs slott.

I dag blev en hektisk dag med lite på schemat men som blev en tuffdag iallafall.

Upp 06.30 och iväg till softbollsplan för Spånka cup förberedelser!
Hem vid 11.00 och göra sig iordning för att åka iväg till Riddarspelen på Ekenäs slott.
var där ca 12.30 och skulle äta där, men när det är 50-60 meters kö så blev det en smörgås och fika innan vi fortsatte vår rundvandring där.
15.00 började riddarspelet, men det blev en kort historia då ljudnivån var hemskt hög, Alvin och Inez orkade inte med allt så vi for hemmåt istället och stannade till och handlade i Norrköping.
Pasta sallad med parmaskinka till familjen!

Sen blev det en EM tuopplur och nu sitter man och kollar schlager festivalen.
Sen i säng och försöka sova. Känns som om att man ligger back i sömnen, vet egentligen riktigt hur den balansen ska vara men kroppen säger ifrån rätt duktigt nu när man ska äta eller sova, mitt tips till er som funderar på att börja med itrim och rivstart, se till att lyssna på vad kroppen försöker säga er.

g´natt å sov gott, snart kommer John Blund med sömnpulver säcken och klappar till rejält :-)


Vinnare i tävlingen :-)

Fredag kväll och helt slut!

Nu börjar jag bli sliten, men visst beror det delvis på maten, man kan inte göra/jobba hur mycket som helst med den lilla kosten man får i sig.
 
Så förhoppningsvis så kanske man kan bidra med att säga att man tar slut om man inte ser upp med vad man gör.
Ät i rätt tid! 4 timmar emellan annars kommer ni att ta slut och lätt falla för frestelsen att äta något annat.
Ska ni handla hem eller laga mat till familjen så se till att ni ätit innan om ni har svårt för att hålla er från att låta bli att äta annat.

Nu tillbaka till dagens äventyr, hämtade Alvin på förskolan och iväg till ett företag och sätta upp klubbens slagbur och sen låta dom slå ett par timmar, det visade sig att ett par stycken av dom var riktiga talanger och så hade dom en tävling i att träffa basebollar, kasta pil och skjuta luftpistol.
Total poängen man kunde få var 150 poäng och den som vann fick 140 poäng! Tvåan fick 138 poäng. Gissa vem som vann :-) Jag så klart och Nicke från klubben kom tvåa.
Alvin var med och somnade tillslut i en solstol och sov ända tills vi skulle åka hem.

Tog slut i kroppen när vi packade ihop slagburen.

Hem och åt sista måltiden och somnade gott.

Nu börjar ni väl undra :-)

Hej hej hallå dagboken!
Jaha nu har två dagar passerat och det blev torsdag, Ni kanske undrade vart onsdagen "försvann"?
Det var en så dag där jag inte tyckte något hände, visst är jag tråkigt!
Men man kan ju summera det så här, en kvalitets dag med mys och pys, med mycket slappande.

Nu till "den stora dagen"! Gruppträff Vi vägde oss och diskuterade våra tidigare matvanor!
Sen in och körde cirkelpasset, försöker öka intensiteten i passen och det går lite bättre och bättre för varje gång! Men kämpigt att komma igång, gillar bättre att spela Baseboll.
Det gäller bara att dra sig i kragen och komma igång, sen flyter det på av bara farten! Inte nog med det, utan upp till basebollplanen och plocka ihop slagburen i väntan på Nicke.
Hann få ner allt precis tills Nicke kom! Så det blev dubbla träningspass för mig!

Men skulle kolla tv igen, och det slutade precis Som andra kvällar med tack och god natt i soffan, undra när man ska lära sig?

Nu börjar ni undra om jag ska berätta om hur det gått med vikten? Ja det var riktigt roligt att kliva upp på vågen! Visst är det tufft att köra rivstart, det ska jag inte sticka under stolen med! Men - 9 kilo på 16 dagar.
Har det gått så här bra fram tills nu så, är det bara resten kvar!

Nu åter igen bara, g'natt å sov gott, för det ska jag verkligen göra!

Lyxtillvaro?

Vilken härlig dag det var idag!

Strålande sol, varmt å skönt, en sån där dag som man bara njuter av, eller?
Lite stel på morgonen, men det går nog över när jag får börja röra på mig!

Trött i kroppen efter gårdagens vedhuggningar, men det gör gått att veta att det tagit ytterligare på viktnedgången.
Men helt slut till lunch och stel som attan, nu börjar det göra ont, men vet om att det gäller att hålla igång så släpper det så småningom.

Hämtade lillkillen och pratade om hans födelsedag och vad han vill ha på tårtan, ett motiv, men håll i er nu;
En sopbil :-) konstigt tycker ni men det har sin naturliga förklaring, Anna och Alvin var hemma en morgon när sopbilen kom och dom gick ner och tittade och då frågade Chauffören alvin om han ville köra och tömma soporna från oss och "Krossa" dom i flaket, hmmmm tror ni att han sa nej :-)
Så därför ett motiv på en sopbil :-) + en tårta med spindelmannen, vilken härlig kille man har!

Passade även poå att börja rengöra altanregalarna från mossa, så det blev en hel del armarna överhuvudet träning med, 2 timmar igår. Tur att man ser allt som träning då går det lättare!

Ner i bubbelpoolen och relaxa ett tag, gudars vad skönt det var.
Lyxtillvaro?
Ja visst, men det gör en gott med.

Undra om jag fått extra energi av allt det här?
Blir otroligt mätt av "Maten" jag äter. Börjar nästan känna att det blir tråkigt att sluta med en del av sopporna, kycklingen och nu faktiskt även morotssoppan som börjar bli mina absolut favoriter.

Ne, imorgon blir en stor dag då är det vågen som ska tala och sen endast en vecka till så ska jag börja på nästa steg i itrims program. Ser otroliga framsteg i min viktminskning, verkar nästan för bra för att vara sant!

Nu är det bingen som gäller för min del.

Glöm inte att snurra gaddarna innan ni kramar kudden, g´natt allesamman!

Aj, VAD STEL JAG ÄR!

Låt se vad som har hänt fram tills idag söndag.

Lördagens aktiviteter innebar en hel del, men allt löpte utan problem.
Började dagen med att jag och Alvin for upp till softboll/ Blanen eller lättare sagt Blue Sox stadium i Norrköping.
Vi visste inte hur många barn som ev. skulle komma upp då klubben haft aktiviteter på En skola i Norrköping.

Blev en snabb aktivitet, men då vi var flera ledare beslöt jag att åka iväåg och dona med annat, inköp av vätskor till spabadet, bevattningspump med tillbehör och sen iväg hem och börja rengöra spabadet!

Nå väl tillsut kom kvällen och vi for ner till Åby Ridskola och var med och grillade där, måste faktiskt säga att maten jag äter räcker länge, nu blir jag mätt och belåten men vatten är fortfarande nödvändigt för att klara 4 timmar m.m. utan att få huvudvärk.

Söndagmorgon hmmmmm, ska man orka?
Självklart, en lista gjordes och insåg snabbt att det här kommer att bli tufft, men attans den som ger sig :-)
Fortsätta rengöra spat,
Kolla läcka på en slang under huset,
Hugga ved och stapla den,
röja bråte från tomten etc.

Spabadet och läckan var snabbt åtgärdat!
Nu till den riktiga träningen :-)
Iphonen i högsta ljudläge och 80- tals hårdrock ljöd ut högtalaren!
Fram med yxorna här ska huggas.
Hej å hå svingade yxan i ca 5 timmar, blev en hel del ved :-)
Även Iphonen sa ifrån :-) en stor gul/ röd trinagel om jag kommer ihåg rätt, Måste svalna! stod det. Kan nog ha varit att den stod i solen ett tag :-)
sen bära upp all ved till altanen och staplade inför vintern som komma skall.
Men först laga mat till familjen, blev kvar kött från grillningen i lördags så det blev kött, potäter och beä´sås.
Själv han jag sluka en soppa innan för att orka ens laga mat.
Medans familjen åt så började jag stapla veden, det tog ytterligare ca 2 timmar :-)
Nu är en vila värd och la mig framför tv och skulle igen kolla på tv, somnade så klart...vaknade och konstaterade att AJ, JAG ÄR STEL! vad i ....kan det ha varit Vedhuggningen eller kanske rengöringen av spat?
Blir en intressant start på dagen imorgon om jag tar mig ur sängen.

Ne attan nu i säng och räta på ryggen och alla andra leder och muskler.

Tack och g´natt från en helt slut Ringholt`are.

"Tittade" lite på tv!

God morgon dagen efter!

Så kan det gå, igår blev en dag av aktivitet hela dagen.

Jobbet känns det lättare och lättare på, huvudet hänger med, verkar tänka klarare än tidigare vecka!

Fortfarande i lite shock att man orkar vara vaken hela dagen utan att sova, det är en stor förändring för mig.
Annars brukar jag somna både på Frukosten, lunchen och eftermiddas fikat + hemma efter jag hämtat Alvin från förskolan!

Nu har jag börjat fundera över Morots och ingefärssoppan, det är en liten älska och hata soppa för mig.
När jag äter den så är det så där, men samtidigt går jag och klurar på att ta en till nästa ätstund för att den är
annorlunda i smaken och uppfriskande med ingefärsbitarna i den, älskar ingefära, helst inlagd ingefära som man får till sushi, kan äta hur mycket som helst av den.

Åkte och hämtade ut ett efterlängtat paket från affären idag, nya filter och sparengörings medel, sen upp och hämtade Alvin från dagis och hem och började med rengöringen av spat.
Middag till mig och Alvin och började tömma ut spat och for sen iväg till Åby ridskola för att hjälpa till inför tävlingarna idag ( Lördag ). Hinder skulle ut och sen sladda ridbanan, blev att köra traktor till Alvins stora glädje.
Fixa sladdarna till 4-hjulingarna, sen blev klockan mycket så det var bara hem och lägga Alvin.

Tittade "lite" på tv och vaknade vid 24.00 sen var det bara upp å lägga sig, så därför blev det en liten berättelse tidigt idag :-)

NU så går det ju inte riktigt att säga G´natt, utan det får bli ett litet vrål istället;
HA EN UNDERBAR DAG NI MED!

Ett vrål av glädje!

Godmorgon eller vad jag tänkte i morse, klockan ringde 05.10 men jag ville inte så det blev en snooze till, nu är det dags att få fötterna på golvet och upp å hoppa. Någonting har hänt under natten, det känns...........bra, är inte trött liksom känner mig väldigt pigg, med tanke på gårdagen!

Nåväl, packade träningskläderna för itrim och hoppade i mina andra träningskläder för basebollen idag.
Iväg till jobbet! Jag vet inte men det känns helt härligt ???? en känsla som jaginte känt tidigare, man liksom vill göra massor av saker, hela kroppen skrek, NU KÖR VI :-)

Allt flyter på som vanligt på jhobbet, men jag är inte trött????????
Det var länge sen sist.
Mina måltider känns som om det skulle räcka med 3 st. dag, men icke här håller vi oss till planen.
På något konstigt sätt är det lättare att hålla sig till maten och vattnen i rätt tid när man jobbar :-)

Nåväl, i väg och hämtade mer handskar till basebollen och till folkparken och började göra iordning för träningen,
2 nya idag en kille och en tjej, blev glatt överraskad av att killen hade en super kastarm, helt rätt rörelse och har inte spelat baseboll tidigare, det här kan bli intressant, hoppas han fortsätter! Tjejen överraskade rejält med, en riktigt bra kast arm hon med och vad som var ännu roligare var att alla som var på träningen gav järnet när dom skulle ta bollarna.

Nu iväg till min egen träning på itrim, men först letade jag efter en stegräknare på stan, men hittade inget!
Ner till träningslokalen, en liten kortare uppvärmning idag, sen på cirkelträningen nu skulle jag bekänna färg, det fär bära eller brista var min tanke. började i ett högt tempo för mig och ökade så länge jag orkade, gick 1½ varv, så började orken att tryta, men här skulle inte ges upp!
Dom däringa rockringarna är tuffa, det funkar bara inte för mig. 1:a varvet i cirkelträningen och jag får bra ryggträning av att plocka upp ringen från golvet, 2:A varvet, tro inte att det gick bättre, nu börjar jag få blåmärken vid fotknölarna av att den faller ner hela tiden.
Dom andra övningarna gjorde mig helt slut i sista varvet, och nu attans sista gången med rock ringen.......
Undra vad personalen tänkte när det kom ett vrål av glädje, den håller sig runt midjan, det är nu man tänker, TRÄGEN VINNER. 
Jaha, kommer det att fungera nästa pass med? Vi får se!

Nu hem efter passet och resten av familjen badar i spabadet när jag kommer hem. Så det är bara av med kläderna och plums i baljan och njuta av bubblorna.

Nu så här när dagen är slut så är det bara att konstatera att det har varit en toppen dag,
Glädjen eller lyckoruset som var i dag, känns helt suveränt!
Att man ökat på intensiteten på cirkelpasset.
Att man klarat att köra med rockringen med tyngd i.
Relaxa i spabadet och nu få krypa ner i sängen och få fylla i bloggen.

ja nu är det dags att släcka ner och börja invänta John Blund!

Förresten så blev det en stegräknare från itrim.

Goooood Natt alla!

Vi kör på var min tanke!

En dag att minnas har gått mot sitt slut.

Jaha, det här visade sig bli en intressant dag med råge. Allt började lugnt å skönt, Alvin har studiedag från dagis och pappa är hemma. Sovmorgon till 8.30 iallafall, skönt. Alvin kom upp och sa att han frös så vi låg och mös i sökert 30 min, sen ner å ta frukost! Men vad nu, halsbränna????? hmmmm, i med omeprazol skönt tänkte jag, men tro inte att det hjälpte, det går säkert bra, vi kör på var min tanke.

Nu attans skulle det hända saker idag hade jag bestämt;

1. Kratta bort efter dom fällt ett par träd på tomten
2. Toyotan skulle till skroten
3. Hämta Hästtransporten och börja lasta bråte som ska i väg.

Ringde Skrotfirman som kom och hämtade bilen, det tog ett tag så jag började kratta tomten i vänta på den, Alvin hjälpte till så gott han kunde, Kallt var det ute, kom både snö och hagel när vi var ute.



Fortsatte kratta sen och höll på i över 3½ timme, märkte inte ens att kroppen började säga ifrån, hungrig jovars, Halsbränna jovars, törstig jovars men in och tog en smoothie som gick fort och enkelt, ställde mig och stekte plättar med blåbärssylt till Alvin. Ytterligare en prövning, men inga problem. Blev nog över ett 10 tal plättar.

Donade lite hemma men kroppen ville inte riktigt vara med, halsbrännan gjorde sig påmind och kroppen var trött.
Alvin somnade efter att ha slukat sina 4 plättar, jag satt mig ner i soffan och skulle koppla av, attans träningen igår gjorde sig påmind, hmmmmm träningsvärk kan det vara möjligt?

Sen efter ett tag så åkte vi ner till ridskolan och hämtade vår Hästtransport och körde tillbaka hem ställde av den för att lasta den med div. bråte. Men kroppen ville inte riktigt något känns inte bra, så bräten får jag ta under veckan fram till helgen.

In och började laga mat igen till familjen och matlådor.
Trodde inte att det skulle bli så mycket gjort, men Pannbiff med oregano och lök samt penslad med chilisås, soja och lök, en sås gjord på skyn och potatis. Samt köttfärsen som blev kvar gjorde jag köttfärssås till crepsen som skulle tillagas. Samtidigt sitter Alvin och ropar efter mer Pannbiffar, det är hur kul som helst när han fullkomligt älskar maten man lagar. Om han är stor? Ja visst, men som inte mycket fett på den där lilla kroppen, så ska jag med se ut om 10-12 veckor :-), ja inte lika liten som han, men smal :-) Förresten många matlådor blev det, men det lär väl inte vara några kvar när jag väl har gått mina 12 veckor :-)

Kl är 23.30 och nu känner jag mig inte alls bra, yr, lätt illamående, halsbränna, attans jag har glömt att äta sista måltiden, suck att man ska glömma det så lätt, men jag är faktiskt inte speciellt hungrig och så kommer man på att man kanske skulle fylla på vätska som inte har blivit av som man brukar när man är på jobbet.

Bestämde mig att hoppa över cirkelträningen i morgon om jag inte mår bra på morgonen innan jag åker till jobbet vi får se vad som händer.

Nu måste jag knyta mig och slappna av tror det blev för mycket aktivitet idag, med krattningen å allt, men en natts god sömn hoppas jag ställer allt till rätta.

G´natt alla, glöm inte att snurra nötterna innan ni kramar kudden.


Ut å bada idag.....

Jaha,  det här var första veckan!

Men vad är det som händer, snö, snö och åter snö.... i Maj?

Nu börjar det hända saker :-) jag börjar bli piggare, har en otrolig vilja att göra det här, ser framemot cirkelpassen ja nästan så man ställer sig frågan, om har man blivit sjuk?

Men gud vad jag vill ställa mig på vågen! till och med jag börjar märka skillnad nu i ansiktet framför allt,
byxorna på jobbet känns större det är hel häftigt.

Nackdelen om man nu ska nämna det må vara att jag har börjat svettas mer än tidigare, smakar apa ur munnen, men det räddar man med sockerfritt tuggummi annars vet jag inget mer eller jo förresten, fick frågan idag av Marika om jag har kvar godissuget, hmmmmmmmm varför ställde hon den frågan?
Har faktiskt inte ens tänkt på det, försökte känna efter, men nej jag tror inte det iallafall.

Nu på jobbet så har dom köpt in glass, frågar ni dom flesta som känner mig så säger dom att dom inte träffat en större glass älskare än mig, nu pratar vi en bigpack glass till en film var inga problem förrut. gärna med hemmagjord oboy sås, eller varm hjortron sylt, varma apelsinklyftor, marschmallows, maränger GUDARS VAD GOTT! men icke det tar vi sen, men i lagom storlek så man kan njuta flera ggr av samma glasspaket.

Härligt att vara tillbaka till itrim och cirkelträningen, svettas så jag knappt kunde få av mig tröjan, försöker att köra lite hårdare varje pass jag är där. Så himla kul att få se alla andra köra på i sitt eget tempo, inget macho körande och muskel spännande där inte, det bästa är att vi alla är där av i princip samma anledning att röra på sig och gå ner i vikt eller behålla vikten, alla är super trevliga.

Nu inköpt lite nya rätter, morot och ingefära, skogsbärs shake, annars blev det samma.
När dom är slut så har det gått 20 dagar, där tar vi klivet upp till nästa nivå....

Väl hemkommen från itrim så den första frågan jag får av Alvin, pappa kan inte vi gå ut å bada, självklart sa ja!
av med kläderna och ner i utespatsom en liten extra relaxning innan sista måltiden intogs för idag.

ÄR faktiskt ganska slut just nu och funderar starkt på att snurra gaddrna och sen krama kudden, det får det nog bli.....inom kort.

Jo förresten, jag tappade min stegräknare igår och frugan hittade den, vilken tur sa ja, hon flinade och sa ja du tror inte den fungerar!
Va vart var den?
Gissa?
Har jag tappate den ute på parkeringen?
Nej inte där, men om jag säger så här, den är väldigt ren iallafall.
Attans den har åkt med i Tvättmaskinen, där ser man hur det går ibland.

Så i morgon blir det att köpa en ny stegräknare

Nu så ska jag sakteligen börja dona för ryggläge....och invänta John Blund.

Vi hörs alla.

Kan man grilla maten du äter?

Jaha, då var det måndag igen och upp med tuppen för att ta sig till jobbet.
Undar om maten man äter gör en tankspridd? Hehe, glömde hälften hemma när jag for iväg.
Får nog faktiskt skylla på måndag morgon!

Nu fick man lite bekräftelse av en åtminstone på jobbet som undrade hur mycket jag gått ner, det syns på dig sa han ( Han "tränar" med på itrim men inte så ofta *smile* ) Men sanningen å säga så har det faktiskt hänt en del fast jag har svår att tro det, kan det vara sant? 1 hål in på bältet utan att det stramar åt runt midjan :-) på en vecka? ja vi får väl se!

Frukosten i morse på jobbet så börjar det komma lite "glirningar". Vi ska grilla till Midsommar på jobbet och dom undrade om det gick att grilla "Min mat". Jag sa att istället för att grilla så kan jag bjuda på en shake, men jag tror inte någon nappade! Men nu djäsikens...... till och med jag ska smaka grillat på jobbet till midsommar enl. handfast modell! Kanske en tuff resa tills dess 8 veckor, kanske lite väl optimistisk, men man vet aldrig, vi testar å ser vad som händer och fötter!

Hmmmm, shaken Choklad har jag lite svårt för ibland, men det kan nog bero på att man är van vid en "lite" sötare smak än den här!

Tycker att kycklingsoppan och Tomatsoppan faktiskt än så länge är riktiga höjdare.
Måltiderna börjar ta lite tid nu att få ner, lugn takt ingen jäkt något mera :-) njuta av tillvaron istället

Konstaterar att det blir 10.000 steg plus på jobbet varje dag + att det är hyffsat tungt med, upp och ner i smörjgropar, upp och ner på vagnar och mycket annat, nu ser jag det som ett träningspass varje dag, det här är toppen.

Ser fram emot morgondagen då jag ska först till Ungdomsträningen i baseboll och sen ner och köra själv ett cirkelpass på itrim.

G´natt alla.

Ont skall med ont fördrivas :-)

Måndag :-) skönt att vara tillbaka till verkligheten igen.
Jobba och slita, iväg med vänsterhandens pekfinger då jag inte får bukt med svullnaden i leden.
Ledkapsel trasig, ok och dat tar hur länge att läka, frågade jag specialisten?  ca 6 månader. Jaha då får man träna upp den igen få :-)

Något hände under dagen, fick ont i nacken och ryggen orkade inte hålla upp armarna länge som jag brukar,
boka tid till Naprapaten, Ronny.
Fick tid till 11.30 på tisdag.

Kvällen blev det ett dopp i det blå :-) att det kan vara så skönt att bada!
Helt faschinerad att maten är så otroligt god.

Tisdag, ont i nacken och ryggen, men värst i nacken. Iväg till Naprapaten och massera, att man frivilligt lägger sig på bänken när man vet att det gör ont, men ont skall med ont fördrivas.
Kunde knappt lägga mig på sidan innan han skulle knävka ryggslutet, det satt hårt åt, AJ som f.N vad ont det gjorde.
Snurrade runt och la mig på andra sidan, behövde han knappt knäcka, den släppte nästan själv.
Nu har jag tagit det lugnt och så får vi se hur det känns imorgon på morgonen, men det blir ATF först!
Alvin fyller 4 år.
Vi ska väcka han tidigt och sjunga för han, eller jag sjunga och sjunga :-) skråla :-) och sen blir det tårta på sängen till familjen jag står över :-)

Nu i säng igen...
G´natt å sov gott.

Trägen vinner.

Planerna för i dag var att inte gör allt för mycket!
och så blev det. nu när lillkillen har feber :-( inte att göra så mycket. utan gilla läget, men vi har haft en mysig dag iallafall.

1:a maj MC tåget i Norrköping blev av.
Blev nog lite besviken tyckte den var kortare än tidigare år?
men många fina hojar!
Beror nog kanske på vädret kallt som attan och tillslut ramlade det ner hagel.

Börjar gilla sopporna mer och mer, idag blev det två chokladshakes, en smoothies och en kycklingsoppa.
Lagade mat till familjen, blev pyttipanna hemma gjord och rester från igår.
Nu var det lugnare och tror jag kommit i harmoni med mig själv, äter lugnare och lägger ner skeden mellan varje slev :-) kanske inget att hurra för, men jag har nog aldrig släppt besticken annars när jag ätit, man kunde ju ha missat något eller att någon annan ätit från min tallrik, hehehehe. Ne ett lugnare tempo och njuta av maten får bli ett motto + ett stort glas vatten ca 15 min. innan jag äter gör att jag antagligen inte behöver äta hur mycket som helst när jag väl går över till handfast modell ala itrim.

Verkar bli piggare nu :-) hoppas inte på något bakslag eller något annat dumt.
Men fortfarande..... TRÄGEN VINNER.

En vän frågade vad det kostar att vara med i itrim och jag skrev till henne summorna, men jag sa att det är inte nu, summan vad det kostar som är viktigt utan att man har ett bra fungerande redskap att ta till när det går trögt och i det stora hela tror jag det blir "gratis" i slutändan med tanke på att man ska förändra sin livsstil.

Nu är det snart tack och g´natt.
men först snurra gaddarna innan jag kramar kudden.


RSS 2.0