Tuffaste dagen hittils.........

Vakande lite senare än dom andra dagaran, sovmorgon till 07.00 ungefär.
Inte hungrig?????? något fel, blev en sen frukost istället.

Iväg till Baseboll och Softboll planen på gamla F13 vid sörby herrgård, för att göra iordning pitchercirkeln på softboll plan skottade och körde skottkärra tillsammans med Helena Rosenkvist. Märkte nu att värmen tar lite extra på krafterna.

Iväg till frugans jobb på stallet i Åby, fotade Bojangles och Anna tillsammans.
Hem och lagade mat till Alvin och Anna, snabblunch med Korv, köttbullar och stekta makaroner :-) gud vad gott det hade varit, men tur var att jag tog en shake före :-)

Nu skulle vi iväg på tivolit i Folketspark så att Alvin skulle få åka lite karuseller, spöregn å kallt, och dyrt 35 spänn för en åktur, men Alvin tyckte det var kul och det är viktigaste. Iväg och handla mat, nu attans blir det tufft.

Potatis sallad och Flinta stek med sallad till familjen och jag en Tomatsoppa, gud vad det luktade gott när jag lagade maten, men klara jag av det här så är det lugnt.

Lördagsgodis till lillkillen som han fick efter maten, nu kliar det i fingrarna, har nog aldrig haft så svårt att låta bli.
Men men det var bara att stålsätt sig.

På kvällen gick vi ner till våra grannar och dom hade gjort en egen liten majbrasa där dom eldade kvistar och stockar!

Alvin slocknade i famnen på Frugan och vi var kvar ett tag till.

Nu är jag vrålhungrig igen, en chokladshake kvar........grymt gott att kunna mumsa i sig den innan man somnar.

Skulle kolla på film, men det var kört, kommer inte ens ihåg vad det var för något.

G´natt å sov gott allihopa.

Nu känns det bättre eller?

Nu är det 4:e dagen på nya schemat, vaknad emen lite trött fortfarande och halsen ja ingen röst nästan på morgonen. Nu vet jag hur viktigt det är att äta vid exakt rätt tider annars blir man hängig och man orkar inte göra något.

2-3 lite vatten går åt per dag då jag har ett hyffsat tungt jobb, Godsvagns reparatör på Swemaint, märker att kraften och orken inte riktigt finns där men kämpar på och sliter så gott jag orkar.

Humöret är lite upp och ner, märker att jag inte har samma tålamod just nu när man ställt om kosten så här rejält. Men men ser framemot nästa vecka och då förhoppningsvis börjar omställningen bli bättre.

Matlagningen till övriga familjen är tuff, att inte kunna provsmaka är inte lätt, det är ju halva nöjet med matlagningen men men, det är bara att bita ihop.

Helt slut på kvällarna än så länge, tror till och med att jag somnade i soffan x-antal gånger innan man inser att man borde gå lägga sig i sängen istället.

Tack å g´natt.


Jaha ska det vara enkelt eller?

Denna dag vaknade jag med en hes och skrovlig röst, hungrig som attan, riktigt trött och känner mig sliten.
Ingen cykling idag inte. Utan bilen in till jobbet.

Trodde inte jag skulle orka idag, är otroligt sliten. Det här blir ju grannt :-(
Var tvungen att sova på försa rasten vi hade, kunde knappt stå upp för att man var så trött, undra om det kan vara min cykling i går?

Nå ja, vi kör på timme för timme idag.

Dagen tog slut och jag gick upp på stan för att inköpa nya träningskläder, dom jag haft är för trånga runt låren så jag inte kan lyfta benen högre än knappt 45 grader.

Det fick bli ett hel blått träningsset, nu ser man ju ut som värsta träningsfreaket, men det var lite stretch idom och det passar mig perfekt, hahahaha.

Fortfarande sliten men jag tyckte jag tog det lugnt på cirkelpasset på itrim, gruppen som jag har hamnat i verker vara ett toppen gäng. Alla var inte där utan dom kommer förhoppningsvis nästa träff om 2 veckor.

Att pulver soppa och shakes kan smaka så bra när man är hungrig, det verkar gå lite lättare nu på kvällen.

Nu är det dags att krama kudden igen.

Helt slut!

Denna dag började på ett "nytt" sätt att ta sig till jobbet :-)

Upp 04.50 och började dona för att ta mig iväg till jobbet..... på Cyckel!

Vägen från oss börjar ju väldigt lätt med en i princip nedförsbacke i 4-5 km sen plattmark resten av vägen.
Hej å hå ca 45 min till jobbet. 1,4 mil. Det tog på krafterna och en snabbdusch innan man började jobba.

Hungrig som tusan, 600 kalorier/ dag är inte mycket, mot vad jag säkert ätit innan vad kan jag tro 4-5.000 kalorier minst om inte mer. Men nu attan gäller det att ligga i och stå ut i tre veckor.

Hemresan ja ni det blev en historia för sig. sträckan? 1,45 mil inte mycket längre men dock 1 timmer och ca 20 min. hmmmm, nu får man sota rejält för att man bor högst upp i "Beverly Hills" ;-) herre dj..lar.

Nu ska det tilläggas att jag cyklade förbi dagiset och hämtade Alvin innan jag skulle uppför backarna.

Jaha, hur illa kan man må efter en cyckel tur?
Både jag och Alvin slocknade ( Läs Dog) i soffan och vaknade 1½ timme senare. Illamående för att man missade att äta vid rätt tidpunkt och yrsel av att kroppen var slut. Ont i Kroppen, det får vi se när jag ska ur sängen imorgon.

Nu undrar ni säkert hur illa det är i backarna. Tillräckligt för att man vintertid har problem att ta sig upp med bilen.

Nu är det defentivt god natt sov gott.

" G´natt alla och glöm inte att snurra gaddarna innan ni kramar kudden "

Nu på G till möte med itrim!


Nu är en tid bokad och jag är på väg ner till itrim och ska prata med dom om att jag ska ta det stora steget att förändra min livsstil när det gäller motion och förhållandet till mat, nu menar jag inte på något konstigt sätt utan att jag ÄLSKAR att äta och äta gott, men det är ju inget bekymmer egentligen, men när kroppen säger att det räcker och huvudet säger "GUD VAD GOTT, DET FINNS MER PÅ TALLRIKEN OCH PÅ FATEN" så inser man att man behöver förändra sin livsstil.

NU är det gjort, 24 månaders "Utbildning" till ett sundare liv, undra vad jag gett mig in på, tiden får allt utvisa resultatet.

Vilka instruktörer och personal det är på itrim i Norrköping, dom verkar helt taggade och intresserade av att verkligen hjälpa personer.

Hmmm, lite skrämmande siffror och man får en hel ny syn på hur man har levt.

Midje mått 120 cm
Längd 189 cm
Vikt 123,3 kg
BMI 34,5
Fett vikt 33,5 kg
Fettfri vikt 89,8 kg
Normal vikt 108,2 kilo ???????
Målvikt som jag vill till är 99 kilo,Får se om det går så långt ner, men vi gör ett försök iallafall.

En viktminskning på 24 kg

Vad händer nu då?

Inköp av deras produkter och sätta igång.

Tomat soppa
Kyckling soppa
Choklad shake
blåbär och vanilj smoothiees.

Nu iväg till jobbet och vara med på ett möte, sen baseboll träning i Folkparken med våra ungdomar i Blue Sox

Men oj då här chockar vi kroppen rejält vi kör crosstrainer som uppvärmning i 10 min sen ett pulspass på 32 min och stretching i cirka 10 min.
Hahahaha, Rockringar????? jovisst ska tydligen vara extra bra för figuren?
men det gäller ju att veta hur man ska få dom att stanna runt midjan och inte på golvet :-), här har vi en utmaning till :-). Vad är det dom säger; Trägen vinner!

Nu har jag smakat på Smoothin den var riktigt OK när den är kall.
Tomatsoppa för första gången och här blev man överraskad den här var riktigt OK
Kyckling soppan var en höjdare med satte i lite timjan och vips så påminner det om ärtsoppa.
Chockladshaken var OK.
Det här kommer att bli busenkelt.

 


Viktminskning ala itrim

Hej alla som kommer in på min blogg om min viktminskning ala itrim.

Allt började med att jag har pendlat upp och ner som en galning i vikten från 125 till 98 med viktväktarna
till 118 och newr till 93 kilo med "LHCF" och nu till slut blev det värre igen 123.7 kilo.
Nu får det bli för sista gången jag gör det här och har anmält mig till itrims program i 24 månader.

Tog kontakt med dom igen efter ett halvårs försök att ta mig ner till dom, så äntligen var det gjort.
Köpte deras bok om vad dertas koncept går ut på, så det blir lite helgläsning nu i påsk.

Ska ta ett beslut på Tisdag om hur jag ska göra.

RSS 2.0