Men njuta av midsommar natten och ljus dygnet runt är inte helt fel.....



Ytterligare en tur ut på Torneälv och prova fiskelyckan.....
Måste bara säga att det var ett otroligt bra fiske med många fiskar och släppte tillbaka desto mer mindre.

Men njuta av midsommar natten och ljus dygnet runt är inte helt fel.....






Helt suverän svampsoppa.....



Utflyktsdags till Abisko, ringde min faster Siv som var kvar i Kiruna och frågade om hon ville följa med till Abisko och besöka toppen med stollift tänkte promenera upp *smile* men valde att ta liften då jag inte har på mig hela dagen, utan Siv skulle med flyget till Stockholm på E.M. 

Vilken utsikt och vi åt en jätte god svampsoppa i Panorama Cafét, måste jag faktiskt rekommendera om ni åker upp till Kiruna.


Bröllop och torneälv.

Daniel & Johannas bröllop

Helt underbar midsommar firande med Bröllop och Fest. Måste nog erkänna att jag valt aktivt att "Slarva lite".
Har ätit en bakad potatis, måste säga att det var ingen höjdare, kändes nästa sockrig och så tog jag ett gelehallon och ett pekfinger med tårta, men efter den smakupplevelsen så kommer jag att välja bort dessa saker.
Socker kan jag defentivt vara utan i form av tårta och godis, usch vad dåligt det var. Men gudars vad gott köttet var, så det och en suverän grön sallad blev pricken över i:et.



Idag den 25/6 var vi till Torneälv och fiskade och Till storgläde för mig och familjen fick vi 4 harrar och en fin öring så i kväll blir det nyfångad harr med potatis för familjen :-)

Första riktiga lunchen för mig på 7½ vecka.



Första riktiga lunchen för mig på 7½ vecka.
Grönsaksmos, rivet äpple, , skivad apelsin och timjan/ purjolöks kokt kyckling.
En måltid som var helt suverän! Att till och med Grönsaker smakar så gott :-)
Men efter 20 min hade jag bara fått i mig 1/3 ungefär och var stoppmätt, det var så gott att jag ville ha mera mat, men kroppen sa nej och sen tog vi en liten efter middagslur på maten i ca 2 timmar.

På kvällen när vi skollade film; I rymden finns inga känslor, hyffsat bra bilm förresten så tog hungern vid rejält.
Alla måltider var slut så det var bara bita ihop och ta ett glas vatten och jag klarade mig faktiskt.

Men nu är det tack och god natt. 


TORSDAG med stort T :-)

Oj vad tiden springer iväg....

Få se nu.....

Onsdag, gjorde en ny vägning men lyckades på något sätt ge fel längd, 190 cm, hmmmm är ju bara 189 :-)
så det blev ett fel slag i vägningen, men nu bekräftat 99,7 kilo :-)

Beslut om att sakta men säkert gå över till Handfast minus och varierad kost, Lördag blir första måltiden, gud vad jag längtar dig, men först och främst REKLAMFILM inspelning för itrim på Torsdag.
Längtar redan dit.

Torsdag hemma hos min Fabbo Sivert. Länge sen man träffade honom, riktigt roligt att hälsa på, självklart så fick man berätta lite om vad jag håller på med och till och med han sa att det var lite skillnad.
Sunny blev nästan lite chockad över att jag gått ner så mycket ( det är dom reaktionerna som är häftiga ) :-)

och självklart blev det lite att hjälpa han med datorn, det är nästan ett litet inslag varje gång jag kommer dit, men det är lika roligt varje gång.

TORSDAG med stort T :-) iväg till inspelning som var strax innan lunch på Klapp & Co. Helt underbara människor som jobbade där. Men vad nu börjar jag bli nervös?
In i studion och började lite försiktigt, första tagningen och han sa att det var riktigt bra och så kom det jag inte ville höra, nu tar vi det en gång till och likadan, tror ni jag började små skratta och sa att jag kommer aldrig ihåg vad jag sa, men förhoppningsvis så blev dom nöjda, men jag var otroligt nervös och det var inte så enkelt som jag trodde att det skulle vara.
Så nu får man vänta på resultate och se vad som händer och om man ens kommer med på reklamen ;-)

Förresten glömde nämna att jag köpte mina första kläder i torsdags förmiddag. 3 t-shirtar i modell Large :-) hur roligt var det, super roligt jag i Large :-) nu fick jag blodad tand.....jag vill shoppa mer, men får nog ge mig till tåls med det så jag hinner gå ner och stabilisera mig!

Träffade min Faster Siv och vi var i väg och fixade en skrivare till henne och sen iväg till Myrorna oc hhittade ett par byxor, en kavaj och en Kostymgarderob, passar perfekt.

Fredag morgon, han pratat lite med Sunny på morgonen medans Sivert sov :-)
Sen åkta jag och tittade på en bil till lillebror, och sen hem till Norrköping, vilket väder, regn och åter regn hela vägen hem.

Nu är det bara 12 timmar kvar så blir det "Vanlig mat" för första gången på snart 7½ vecka.
Det kommer att bli så grymt gott, till och med grönsaker verkar lockande nu :-)

Me nnu allt folk, god natt och sov gott.

möte med itrim och prata om hur jag ska gå vidare med min ätning och framtid!

Näst sista dagen med hel LCD måltider :-( men tur är att jag får äta LCD 2 ggr/ dag, dom är ju hur goda som helst. Men nu hinner jag börja vänja mig med vanlig mat tills lillebrors bröllop på midsommar, men då blir det handfast minus som räknas.

Samtidigt har jag gått nu i 7 veckor och längtat efter vad jag ska äta!
Men imorgon ska jag ha möte med itrim och prata om hur jag ska gå vidare med min ätning och framtid, det ser vi fram emot.

Nu tar vi nästa kapitel i min viktresa mot ett sundare och bättre liv. Nu tror jag att det blir tuffare och riktigt tänka efter vad man stoppar i munnen och vad man gör med motionen m.m.

Samtidigt damp det ner i inkorgen på mejlen om en testperiod där man ska utvärdera en 3d tv, det hade varit något att krypa ner i soffan och kunna njuta lite av efter all hårdträning och itrimmande.
Här har ni lite info. om testperioden: http://smartsontestpilot.se/lgcinema3d/bli-testpilot/
Vist är den häftig, man kan ju alltid hålla tummarna.

Kolla in videon:



Men nu gott folk, så hägrar bädden och kudden.

G´natt alla.

om nu vågen här hemma stämmer överrens....

En helt vanlig dag :-) Nästan.

Allt började toppen, eller nja, routern utslagen, drog ut sladdarna igår har ingen aning om varför den var stendöd?
men sånt är livet, satt i kö i 1 timme till Telia, me ndom fixade en ny router till mig.

Men vad som är roligast eller om nu vågen här hemma stämmer överrens... så är jag under 100 kilo nu.
Tack itrim för hjälpen :-)

Måste säga att nu mera så har man nästan abstinens att få äta, herregud vad god maten är.
man riktigt längtar till nästa måltid, det är lite med vemod man ska gå över till att börja vänja sig vid vanlig mat, men det kommer ju med att smaka helt suveränt.

Ne gott folk, nu ska jag fortsätta kolla på filmen.

G´natt alla.

Till slut fick jag ge vika, trots allt.......

Det blir bara en liten stänkare idag:-) prexis som vädret, åska och regn, men gud vad skönt det är ute nu :-)

Tillslut fick jag ge vika, trots allt........

Nej nej nu tror ni att jag slarvat med maten, men icke sa nicke!
Nu pratar jag om storlekar på kläder. Nej jag har inte köpt något nytt förutom Fillingar på Jula :-) Från XL till L :-)
Utan på Jobbet i Tisdags.
Det gick inte mera!
Mina storlek 58 som jag hade fastnade överallt när jag gick runt i verkstan, knäskydden hakade fast i knäna,
bältet som skulle hålla ihop byxorna både fram å bak släppte fram till så att byxliningen föll ner, så mina kallingar syntes, hahahahah vilken syn det måste ha varit:-) ni har väl sett reklamen om förarna som tappat i vikt och drar upp byxorna :-)

Lasse som är vår förrådare på jobbet fixade fram snabbare än ögat nya byxor till mig.
Dom till och med körde ut från firman till oss på Swemaint byxorna, det är service det :-)
Storleken som jag fick 54:or, men till och med dom satt lite lös i midjan :-), inte överdrivet men jag fick in en hand innanför byxorna, ni vet som Al Bundy :-)

Nej det här är häftigt.
Vad som är roligast är faktiskt att jag inspirerat Tuija Larsson, en gammal Svappavaara bo som flyttat till Stockholm att komma igång igen med sin egen viktresa. Får nog hälsa på henne här framöver :-)

Nej,  nu ni är det matdags igen och det blir den suveräna Chili Sin Carne som kvällsmat :-)

Så ni får ha det bäst alla.......


dom får stå ut med mig i ytterligare 22,5 månader :-)

Hej igen.

tiden räcker inte till ibland, men nu har jag tagit bilder efter 6 veckor.
123,3 kilo till 101,3 kilo= 22 kilo ner, det här känns häftigt.



Samt att träningen idag gick lättare, nu orkar jag snart köra i fullfart hela passet.

Jag ska börja plana ut mot min målvikt som kommer att ligga på 90 - 93 kilo.
Så en vecka till och sen blir det varierat där jag kommer att äta, 4 mål om dagen.
2 vanliga maträtter och 2 med LCD.

Stortrivs med att komma ner till Itrim och prata med folket där nere. Dom är supertrevliga och verkligen är glada och positiva.
Men man undrar om dom får skavsår i öronen när jag börjar prata ;-)

Men men, dom får stå ut med mig i ytterligare 22,5 månader :-)



Nu i säng.
Kan bli en kort dag imorgon, Alvin förkyld och man hör knappt vad han säger.

G´natt allisammans.


Nu har jag äntligen kommit underfund.....

Nu verkar det här bli som en liten vana, skriva varannan dag.....men vi får se.

I söndags var vi iväg till Kolmården och vandrade, jag, frugan, Alvin, Tomas, Johanna, Edvin och Siri.
Toppen väder, blåste lite kallt, men skönt ändå.
Har ni funderat på att ta er dit så måste jag rekommendera Linbanan, en riktig "höjdare", vad so mvar helt otrolit var att det satt 3 björnar i samma träd :-)

Sen hem och bjöd in grannarna på en fika, hade en hel tårta kvar från Alvins födelsedags firande för 4:e gången den veckan :-), skönt att man inte är beroende av sötsaker.

Idag måndag, Nationaldagen så otroligt härligt upp och tränade för första gången på 1½ vecka.
Problem med nacken och ryggen, var hos naprapat tidigare i förra veckan. Nu har jag inte ont i knäna heller så nu kör vi på igen. Torsdag som kommer ska man upp å väga sig igen....ska bli kul, men tror inte opå samma resultat som tidigare, men hoppas på iallafall 3-4 kilo ner dom här två veckorna iallafall.

Nu har jag äntligen kommit underfund med hur man ska tillaga couscous provencale.. VIlket strul med överkokningar i micron det har varit.

Så har gjorde jag utan spill och översvämning i micron.....
1. 1 3/4 dels del. vatten, rör om och låt stå i ca 1 min i kallt vatten.
2. Kör micron i 1 min. vila under locket i ca 2 min. Kör igen i 1 min.
3. Rör om och låt vara i ca 4 min. under lock
4. Kör micron i 3, min 40 sek.
5. vila i ca 4 min, sen kan ni njuta.

Det här funkar för mig, hoppas inte ni haft samma strul som mig med tillagningen.
Har ni haft det prova det här så kanske det går bättre.

G´natt alla.

Det var nära ögonen!

Nu har det gått i ett.

Har inte haft tid för mig själv på flera dagar, allt donat med Alvins födelsedag(ar)

Hans förskolekompisar Torsdag, släkt och vänner idag lördag.

Blev att stå vid spisen och laga pasta carbonara till 16 personer, + 2 tårtor :-)
Så nog var det att göra.

Men carbonara är lite av min specialiterätt så det som blev kvar och skulle ner i matbackar :-); - det var nära ögonen, som Alvin säger! att det slank ner i magen.
sen grilade vi i E.M/ Kväll och det blir ju inte lättare när man kommer på att man sitter och inte har ätit rätt och saknar en måltid.

Fick bli quinoa och moussaka, nja jag vet inte!  ingen höjdare, men är man hungrig så går allt ner!

Nu är det sängdags och imorgon så är det fortfarande 2 dagar helg kvar :-) + Kolmården :-)

G´natt alla.

Reklamfilm för itrim!

En händelse rik dag idag :-)

Lillkillen fyller 4 år så vi tog en ATF imorse och firade honom.
Jobbat och slitit. nja jobbat iallafall.

Sen handlat lite inför sammandrabbningen imorgon då Alvins kompisar från förskolan kommer.

Städat och donat hemma!
Har provat kläder jag har och det är en rolig syn!
Jag lovar att så här många kläder har jag aldrig gjort mig av med men det är inget mot vad som kommer att hända,
mer och mer så lutar det åt att ta en personal shopper i Stockholm och inhandla lite nya kläder, vi får se.

Men jag lömde skriva igår att jag ska till Stockholm och göra reklamfilm för itrim den 16/6 hur roligt som helst och vilken extra sporre att få vara med :-)

Ne attan nu hägrar sängen och börja förbereda in för sammandrabbningen imorgon.

G´natt å sov gott alla.


RSS 2.0