Undrar om det börjar gå troll i mig?

Nu undrar jag om det börjar gå troll i mig?

Är det inte tångaeln eller förkylning så är det något annat, nu har högra nedre delen av axel börjat spöka för mig.
Tror det var efter att jag drog tågslipers och staplade dom ensam på jobbet :-( får hoppas att det är en överansträngning och inget annat :-(. Får ta helgen och vila mig.

Men nu börjar det kännas bättre med tid för mig själv, kommer at tbörja sålla ganska hårt på vad jag vill och ska göra, då det tar för mycket kraft att vara i farten hela tiden.

Träningarna på Itrim måste funka minst 2 ggr/ vecka det är inget annat alternativ för mig, varje gång jag kommer därifrån så är humöret på topp och jag har fått en massa energi.

I Helgen så blir det att dona här hemma och göra lite nyttiga saker med... Städa, röja undan gamla kylen och ev. frysen, då vi köpt ett nytt Side-by-Side skåp, JIPPPIIIIIII nu behöver vi inte rusa ner till Lillstugan för att få tag på fryst mat :-) det känns enklare iallafall, helst på vintern så man inte behöver skotta sig ner till stugan varje dag.

Ne nu ska jag ner i bubbelkaret.....

Hadé alla nu!

Tror själv att det var bra att se hur lätt det är att gå upp i vikt .....


Så härligt att vara tillbaka i cirkeln igen!

Cirkeln för er som inte vet är träningsformen vi använder på itrim, kondition iform av stepbrädor av olika slag och maskiner som styrketräning. Varannan gång styrka/ kondition.

Innan jag kom ner till itrim så kände jag mig som om jag försummar mig själv och inte hinner med det jag ska göra eller vill göra :-(
Men frugan frågade i morse om jag verkligen inte skulle träna idag och då tänkte jag att det är väl lika bra att köra på.... Hon kom med träningskläderna till mitt jobb och sen iväg upp till itrim.

Tack Thomas för pratstunden innan och efter min träning, efter mitt pass så kändes det så otroligt mycket bättre och att det kanske inte är så illa som jag själv tyckte!
Det är träningen på itrim som jag saknar och få en kontinutet nu efter sommaren, med normala öppet tider m.m. Nu så blir det träning minst 2 ggr/ vecka helst 3. Tiden får utvisa hur många ggr det blir.

Gjorde en vikt check och konstaterade att mina 5 kilon jag gått upp, har sedan i torsdag gått ner ca 2 kilo, att man börjat jobba nu efter semestern verkar göra rätt i min viktresa.

Tror själv att det var bra att se hur lätt det är att gå upp i vikt och att man (JAG) måste ha koll på vad jag äter om jag ska kunna behålla vikten efter att jag nått min målvikt, tror jag siktar på 89 det hade varit riktigt roligt.
Ni som tror att det svåra är att gå ner i vikt har alldels på tok fel, det tuffa jobbet blir att behålla det.
Från och med imorgon ska jag föra dagbok över vad jag äter, måste ta det här till en nivå högre för att ha mer koll på vad jag stoppar i matkvarnen ;-)

Nu vidare till mina andra sysslor, spabadet kanske eller .....Nej det får bli ett par min. innan jag går och lägger mig.

Ha det bäst alla nu, så hörs vi inom kort igen.


Känns som om jag inte hinner med mig själv just nu :-(

Fortfarande lätt förkyld men det ger vi attan i utan nu får vi köra på och se vad som händer.
Igår (måndag) belv en tuff dag på jobbet och hemma.

Kapa upp träd för att vi ska få fram skrot från skogen på jobbet, sen kvista dom och sen kapa upp stammarna, 8 timmar tog det men hann inte bli klar utan får fortsätta idag ( tisdag) antagligen så tar det nästan hela dagen det här med att dra kvistar och sätta dom på hög.

Sen fick vi hem vår nya side-by-side skåp som vägde 160 kilo, nu till problemet på två st, far & jag insåg vi snabbt att det här kommer inte att funka! Tur att Peder vår granne var hemma så vi kunde ta upp den på 3, men det var tufft nog det :-) kvällen kom och jag kännde att jag överhuvudtaget inte orkar göra något mer, sen i säng, men OJ DÅ vad hade jag lömt, styrelsemöte på baseboll klubben idag ( tisdag ) skriva ut möted handlingarna och skicka iväg dom till övriga i styrelsen....kl. 00.30 kom jag i säng ungefär.

Så summa sumarium så känner jag mig lite slut just nu, men det tar vi igen senare....

Nu är lunchen slut och jag ska ut å dra ris idag, sen baseboll träning och sen styrelse möte, känns som om jag inte hinner med mig själv just nu :-(

Nu ut igen.

Vi hörs sen alla.

Stortå nageln lossnade och ökning i vikt????? :-)

Nu tillbaka till vanliga rutiner, får man hoppas.

Ibland blir man less när inte allt går som planerat, vad jag menar?

1. Telia eller (Felia) en månad utan internet och telefoni, bytt ut modemet 3 ggr, hur kan det vara 3 likadana
fel på 3 modem?????, gissa om jag bråkat med telia, men lite kompensation fick man iallafall.

2. Lillkillen klev på min stortå nagel :-( ont gjorde det, och tror ni inte att den gick att ta bort direkt????
så nu är man utan stortå nagel, trevligi nformation, eller :-) inte kunnat träna på nästan en vecka........

3. Förkylning, förkylning , förkylning... varför blir jag inte av med den??????? ingen träning nu heller.

Visst märks det att man haft semester, ja ingen rolig vägning sist + 5 Kilo, ja ni läser rätt PLUS FEM KILO......
men jag vet varför och inget jag gräver ner mig för utan nu är det normala veckor som gällre, jobb, träning
(förhoppningsvis) och röra på sig betydligt mer nu... så nu vet jag om att min vikt kommer att minskas igen och nu tar vi nytt sikte på 90 Kilo......

Nu när jag fått tillbaka internet igen så lovar jag att ni ska få följa mig bättre vad som händer med mig och itrimande och annat smått och gott....

Hadé tills nästa gång :-)

Gissar att han är supertrött :-)

Tråkigt för mig?

Ja tyvärr så har min tånagel lyckats lossa :-( gör ont som attan...*
Jag som ville igång å träna igen, men får sparka igång nästa vecka istället.

Nu tycker jag att jag gått upp nåt kilo, men är osäker, det får vis avid nästa vägning istället.
Semestern är slut nästa vecka å då blir det normalt igen och fortsätter med Itrimmandet igen på samma nivå som det var innan semestern.

Men jag och Lillkillen var till Busfabriken och sprang runt där i 3 timmar. Bra träning för benen och armarna, ont i knäna jag av alla tunnlar och krypande men det är det värt.

Det bästa av allt var efter vi åkte ner till Frugans jobb opch donade lite somnade han stående mot en snurrstol :-)
Gissar att han var super trött då :-)



Jag kan ju inte säga att man legat på latsidan under semesten men man har ju inte prexis överansträngt sig heller :-)

Men nästa vecka kör vi igen.

Ps.

Har ni funderingar på att gå med i itrim och göra samma resa som jag gör, säg till i Receptionen och anmäl mig som fadder: Carl-Johan Ringholt.

prova på att köra travhäst :-)

Nu börjar sista veckan på Semestern :-( men samtidigt är det skönt att få komma tillbaka till normala rutiner igen.
Itrim börjar med vanliga öppet tider och nu kan man ta tag igen i träningarna som jag vill köra.

Igår Läs Lördag... var tommy och viktoria upp till oss och hälsade på, alltid lika trevligt när dom kommer, så nu till veckan som kommer ska vi ner till dom och prova på att köra travhäst :-) det här kommer att bli hur roligt som helst. Undrar självklart hur det ska kännas? Kommer det att gå fort? kan man ramla av? många frågor är det....
Men det här ser jag fram emot nu till veckan :-)

Nu har vi ätit Harr och grönsaker med kantarell stuvning x-antal gånger och det blir faktiskt bara godare och godare.... visst det har blivit öl och vin till maten.....men det är aktiva val jag gör och är medveten om det.
Måste bara säga att blek taggsvamp är faktiskt nästan godare än kantareller!

Satt hos våra grannar ikväll och pratade och vi kom fram till att vi ska ordan en kräftskiva för oss som bor i närheten och ha den mitt i vårna korsning :-) nu i septemer... lite roligt att det blir av en liten grannfest och lära känna alla.

Men nu tillbaka till mitt Itrimmande... och även ni alla andra som hejjar på och stöttar mig, det är ju hur roligt som helst och ni anar inte hur taggad jag är över dom här kilona som jag tappat.
Itrim jag har sagt det mången gång och kommer att fortsätta nämna ni är helt suveräna....

I Torsdags var jag ner och skulle träna och en i min grupp var där och WOW vilken skillnad, vilket resultat hon har gjort, jag blir riktigt imponerad...

Itrim nu är det ju defentivt garanterat att dom här verktygen ni ger oss är helt suveräna och att det funkar, inte självmant, men med lite vilja och djävlar anamma så kan alla få ett bra resultat och sedan hålla det.

Tack för att ni finns där.....ni är riktiga klippor och glädje spridare :-)

Nu är det over and out för min del.


10 gradigt vatten!

Forsränning näst sista dagen i Svappavaara.



Vilken upplevelse och det tackar vi Guide B-O för. http://www.guideb-o.se/

Vi utgick ifrån Sokkakielinen mellan Svappavaara & Kiruna och skulle ta oss ner till Pirtilahti en tur på ungefär 6 timmar. En genomgång av säkerheten vid paddling och vad man gör om man hamnar i vattnet....

Nu var vi 7 (8) ivriga personer som ville iväg, så vi tog oss ner till "Övre Bänkan" ovanför Talvimaa selet.
Där intog vi en lättare lunch bestående av renklämma och sen suovasskav med grönsaker och bröd, kaffe eller lingondricka till, eller ta vatten ur Torneälv :-) Det blev lite lingon dricka och sen självklart älvvatten som avslutning.

Sen är det första gången jag sett en huggorm vid älven trots att min Morfar Kalle Nilsson alltid sa att det finns huggorm men under 10 års tid har jag aldrig sett någon, men nu när man bott i södra sverige i 20 år så ser man..... så nu kan t.o.m. jag varna att det finns huggorm där :-)

Nu så satte vi oss i båten och min far fortsatte att fota, självklart måste man ju visa att man törs bada i 10 gradigt vatten....om det var kallt.....gissa.





Sen tog vi oss nr för torneälvs vildaste fors; Paurankki har blev det jubel och fart...
Det här är häftigt att göra, vilken upplevelse......

Om vi simmade igen?

Jadå, efter vi kommit ner för dom vildaste forsarna så fick vi simma igen om vi ville.
jag kastade mig baklänges igen och flöt med torneälv i ca 1 km i 10 gradigt vatten, tur att man hade torrdrkt, men armarna kände jag knappt sen....
Upp på land och sen torka oss och så iväg till Kiruna för att hämta bilen.

vi beslutade oss att beroende på när vi kommre att åka upp igen så blir det antingen Hundsläd tur eller så tar vi och åker i Kaitumälven, ska tydligen vara ännu häftigare:-)


1/4 dels Kalle Ringholt :-)



Hej alla!

Nu har det varit ett ta sen jag skrev här inne, får väl skylla på semester eller?
Vet inte om man riktigt ska fatta vad som hänt hittills?

Min viktresa har gått över mina förväntningar, ja helt otroligt men sant!

Ska vi prata om att slå frivolter på min "12 veckors" träff med itrim, vågen snurrade men stannade på ofattbara för min del 93,1 kilo vi pratar ju om - 30,2 kilo på ca 14 veckor. Vi pratar om en viktminskning på 1/4 dels Kalle Ringholt

Men vad jag är mest glad över är att jag inte vägt så här lite sedan ca 1990, men hallå då var jag ju bara 21 år eller ev. ändå yngre :-) (är lite osäker på årtalet)

Har gått från urusel kondition till bra kondition... det är  väl det roligaste.

Nu kommer vi till hur ska jag fira detta :-) självklart blir det att göra ett AKTIVT VAL när det gäller mat:-)

Ett par av våra vänner från småland kom upp och hälsade på så vi tog kolmården och gick en heldag där inne med Hamburger mål men vatten att dricka, självklar glass med :-)

Hem på E.M där vi ungstekte två stora harrar och tog en Wisky ( Kolme Leijona singelmalt ) innan maten och en karibisk öl till när vi lagade mat, dillkokt färsk potatis, Herrgårdsgrönsaker, kantarell stuvning med lök och grädde, stekta gröna sparrisar och rött vin. Herre dj..lar vad gott.

Efteråt slängde vi oss ner i spabadet och intog lite mera öl och cider. Belv nog 1-2 timmar i där :-) Om vi såg ut som russin, oja :-)

Sen in och tog fram hör och häpna GODIS, visst är det gott men nu drar vi i handbromsen.... en stor knytnäve får räcka och en knytnäve med lantchips och så kollde vi filmen Sensless från 1998, den är ju hur rolig som helst, men tror ni att vi orkade kolla hela filmen?
Som vanligt nej det gjorde vi inte :-)

Men nu tillbaka till semestern.

Förresten ITRIM NORRKÖPING, tusen tack för hjälpen så här långt, ni är min vikt guld värda, trots att den minskar, men det är ju det ni vill :-)

RSS 2.0